четверг, 11 июня 2020 г.

Доброго дня, шановні учні групи №11! Продовжуємо наше навчання. 

12.06.2020 р. Група №11
Тема уроку № 36. Непрямий масаж серця як спосіб відновлення діяльності серцево-                                               судинної системи, методика його виконання.

1. Прочитати теоретичний матеріал.

        Вам уже відомо, що найважливішим методом, який сприяє виживанню постраждалого із раптовою зупинкою кровообігу, є непрямий масаж серця.
        Його здійснюють шляхом натискання на грудну клітку з певною глибиною і частотою. Під час натискання на грудну клітку щоразу із серця витискається порція крові. За цих умов зростає тиск в судинній системі, який на мінімальному рівні забезпечує доставку кисню до серцевого м’яза і мозку.
        Отже, якщо в дорослого постраждалого немає ознак життя (він непритомний і не дихає), розпочніть натискання грудної клітки згідно із поданою нижче послідовністю.
Іл. 48.1. Визначення місця натискання на грудній клітці
Іл. 48.2. Розташування основи долоні у визначеній точці натискання
Іл. 48.3. Розташування рук
на грудній клітці
постраждалого
Іл. 48.4. Техніка натискання
на грудну клітку
Іл. 48.5. Розташування руки
за непрямого масажу серця
дитині 1-8 років
• Станьте на коліна біля постраждалого.
• Знайдіть середину грудної клітки постраждалого (іл. 48.1) і покладіть основу долоні однієї руки у визначену точку натискання (іл. 48.2).
• Покладіть зап’ястя другої руки на тильний бік кисті першої руки (іл. 48.3).
• Нахиліться над постраждалим, не згинайте руки в ліктях і натискайте всім тілом на глибину 5–6 см 30 разів поспіль (іл. 48.4).
• Після кожного натискання дайте змогу грудній клітці розправитися й повернутися у вихідне положення, не відривайте рук від грудної клітки.
• Повторюйте натискання з частотою у межах 100–120 натисків за хвилину (трохи менше, ніж 2 натиски за секунду).
• Час натискання і повернення грудної клітки до вихідної форми мають бути однаковими.
                  Зменшення глибин натиску чи частоти натискань негативно впливає
                                                    на виживання постраждалих!
      В осіб різного віку є особливості непрямого масажу серця (табл. 48.1).
                                                                                                                        Таблиця 48.1
Іл. 48.6. Варіанти розташування рук і непрямий масаж серця немовляті
       Застосовуючи сучасні манекени для СЛР зі зворотним зв’язком, ви зможете сформувати навички ефективного непрямого масажу серця в осіб різних вікових груп, застосовуючи відповідну глибину і частоту натискань на грудну клітку.
       Однак запам’ятайте, що протягом півроку ця навичка, як елемент м’язової пам’яті, у більшості людей забувається. Тому потрібно систематично її поновлювати в тренувальному центрі.

                  Техніка проведення реанімаційних заходів одним і двома рятівниками


       Вам уже відомо, що реанімаційні заходи проводити одній особі фізично дуже тяжко. Це тяжка фізична праця, і навіть добре фізично підготовлені громадяни не можуть ефективно натискати на грудну клітку тривалий час. Наростаюча м’язова втома супроводжується зменшенням амплітуди натискання на грудну клітку, зменшується частота натискань, порушується ритм.
           Усе це зумовлює зниження тиску в судинній системі, а відтак об’єму кровотоку й обсягу доставки кисню в міокард і мозок. За цих умов результат серцево-легеневої реанімації навіть із застосуванням дефібрилятора різко погіршується.
           Як вийти із ситуації? Потрібно працювати в команді. Коли зголосився помічник,
насамперед попросіть його викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги. Відтак доручіть йому штучну вентиляцію легень (іл. 50.1, іл. 50.2).
Іл. 50.1. Виконання серцево-легеневої реанімації в команді
Іл. 50.2. Техніка зміни рятівників для натискання
на грудну клітку в ході серцево-легеневої реані-
мації. Другий рятівник приготувався розпочати
натискання на грудну клітку
Іл. 50.3. Одночасне натискання на грудну
клітку і наклеювання електродів автома-
тичного зовнішнього дефібрилятора

        Перший рятівник натискає на грудну клітку, другий після 30 натискань виконує два
видихи в тіло постраждалого.
 Людина середньої фізичної підготовки ефективно може виконати до п’яти циклів натискань на грудну клітку (30 : 2). Потім необхідно помінятися. 5 циклів триває приблизно 2 хв. Протягом цього часу ви відновите свої сили, оскільки штучна вентиляція легень фізично є значно легшою. І знову приступаєте до натискання на грудну клітку, а помічник — до штучної вентиляції легень. І так, змінюючи один одного, ви ефективно зможете працювати до прибуття бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги (іл. 50.2).
         У зазначеній ситуації варто залучати інших свідків події. Щоправда, більшість громадян через відсутність знань і навичок намагаються ухилитися від такої роботи. Тому потрібно переконливо їм сказати, що їхня незгода читити допомогу вб’є постраждалого.
        Робота в команді має позитивний вплив і під час застосування автоматичного зов-
нішнього дефібрилятора. Виконуючи СЛР, треба якомога менше часу витрачати на паузи між натисканням на грудну клітку. Коли ви працюєте самі, то виникне тривала пауза для наклеювання електродів. Коли ви працюєте в парі, то один рятівник продовжує натискати на грудну клітку, інший у цей час наклеює електроди (іл. 50.3). Паузи практично немає. А далі — виконуйте голосові накази автоматичного зовнішнього дефібрилятора.
 Коли ви тренуватиметеся діяти в команді, то переконаєтеся, що це непросто. Усі люди за своїми рисами характеру різні. Хтось вроджений лідер, хтось виконавець, хтось інтелектуал, а хтось нетренований і після першого циклу 30 : 2 буде скаржитися, що втомився.
           Роль лідера найвідповідальніша, бо він ухвалює рішення. Тому лідерські якості в собі потрібно виробляти шляхом тренувань. Візьміть найрізноманітніші сценарії, коли в когось виникла раптова затримка кровообігу. Тренуйтеся як у ролі лідера, так і в ролі помічника. Тоді зможете визначитися, ким насправді ви є.
                    Раптова зупинка серця може статися будь-де (у школі, на вулиці, у магазині
         тощо) і з будь-ким — незнайомими людьми, друзями, рідними. І ви постійно маєте
         бути готовим надати допомогу. Це допоможе швидше оговтатися, коли хтось
         потрапив у біду, і прийняти правильні рішення...


КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ:

1. У чому полягає важливість якісного натискання на грудну клітку під час раптової зупинки серця?
2. Як правильно розташувати руки на грудній клітці під час непрямого масажу серця в осіб різного віку?
3. З якою глибиною здійснюють натискання на грудну клітку під час непрямого масажу серця в осіб різного віку?
4. З якою частотою здійснюють натискання на грудну клітку під час непрямого масажу серця в осіб різного віку?
5. У чому полягає складність СЛР за раптової зупинки серця?
6. Чому робота в команді сприяє підвищенню ефективності СЛР?
7. Як розподілити ролі, проводячи СЛР двома рятівниками?

2. Вивчити матеріал та опрацювати конспект уроку.


Комментариев нет:

Отправить комментарий